en? ?(54)? ?3?? ?????So Glamorous? ????? ?? ???Rating: 4.4 (115 Ratings)??30 Grabs Today. 37008 Total Grab
s. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ???????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account and go to "Manage Layout" from th BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, December 10, 2009

cerita terbaru



Semalam aku ada membaca cerita terbaru cerita tentang 'Azab Dan Seksaan Dosa-Dosa Besar'..Best juga lah cerita nya.aku akan cerita kan salah satu cerita nya.Cerita pertama tentang seksaan bagi di alam kubur.


Pernah Rasulullah s.a.w melalui 2 kuburan, maka katanya: "kedua jenazah yang berada di dalam kubur ini sedang diseksa tetapi bukan di seksa di sebabkan melakukan dosa besar, hanya kerana yang pertama diseksa keranaz semasa hayatnya sering mengadu domba dan yang lain diseksa pula disebabkan tidak istibrak (berdeham-deham)sewaktu beristinjak."Kemudian Rasullah s.a.w minta diambilkan pelepah tamar maka di belah duanya, lalu diletakkan satu pada kubur yang pertama dan sebelah lagi diletakkan pada kubur yang lain seraya bersabda:


"semoga Allah meringankan seksa bagi keduanya selama pelepah itu masih basah"


cerita pendek ini menjelaskan kepada kita rasullah meletakkan pelepah tamar itubagi meringankan seksaan di alam kubur.. Cerita jelas menunjukkan seksaan di alam kubur itu ada.

CUBA HAYATI PETIKAN INI:-

Kita pasti dirisik..

Pertunangan sejak azali.. Di hujung hidup nanti.. Berlangsungnya perkahwinanmu dengan maut.. Hantarannya..sakit dan nazak.. Tamu bertandang menghadiahkan esak tangis.. Pengantin dimandikan.. Dipakaikan baju cantik putih.. Wangian gaharu dan cendana.. Keranda jadi pelaminan.. Pengantin bersanding sendirian..Di arak keliling kampung..Berkompangkan azan dan kalimah kudus..Akad nikahnya bacaan talkin..Berwalikan liang lahat.. Saksi pula nisan-nisan..Siraman air mawar..Keluarga terdekat menepung tawar..Tiba masa pengantin..Menunggu sendirian.. Malam pertama bersama KEKASIH..Di kamar bertilamkan tanah..Dan Dia menuntut janji..Sucikah kita tatkala berpadu..Pernahkah taubat sepanjang hayat..Atau terkubur bersama dosa-dosa...Dan Dia Kekasih itu..Menetapkanmu ke syurga..Atau melemparkan dirimu ke neraka..

0 comments: